Thursday, March 08, 2007

pemuda pemudi part 2

pemuda berboxer itu sedang duduk di atas tembok..tiada siapa di situ kecuali dirinya dan bayangannya..

malam ini..masih tiada bintang..kasihan bulan..tiada siapa yang meneman..langit gelap ada sedikit warna kemerahan di balik awan..

malam ini pemuda berboxer itu bersendirian..dengan tangannya yang agak biru kelebaman menggenggam sehelai kertas putih sambil dia memandang awan..

dibacanya kertas berisi dakwat biru yang ada penegasan di dalamnya..
hanya dua baris ayat..ya, hanya dua baris ayat sahaja..
baru sekejap tadi dia mendengar suara tangisan seorang perempuan..
dan kini dia menerima sehelai kertas sebagai balasan..

"aku terlebih kasar nampaknya..hanya mahu menyampaikan apa yang aku rasa..namun agak kasar bahasa aku guna..tak patut tinggikan suara.." ujar hatinya..
"aku tak patut lebih-lebih agaknya..hanya kerana mahu diletakkan sekeping gambar kita..padanya susah,kenapa ya? tak mengapalah..banyak songeh la pula..takpa,janji aku tahu dia istimewa.." diketap bibirnya..dihembus asap dari mulutnya..

dilontar puntung selesai sahaja dia menghembus asap terakhirnya..melompat dari tembok meluru dia ke bileknya..temannya seperti biasalah..mengadap monitor tanpa menyedari pemuda berboxer sudah baring di atas katilnya..

"arini leh padam lampu..aku rasa malam ni tiada hantu.." kata pemuda berboxer kepada teman sebileknya..

"aku ada video terbaru maria ozawa di folder biasa di komputer aku.." ujar pemuda berboxer lagi sambil mengubah posisi baringnya..

temannya meluru mengadap monitor yang lagi satu,tersenyum gembira..

simphosia
cyberjaya

No comments: