Monday, March 26, 2007

bintang part 2


kini
soalan itu berbangkit semula
jawapan diungkit semula
memang sukar ya bintang?
hanya muncul pada malam hari
kadang kala
bintang itu cerah adanya
kadang kala
bintang itu malap dalam tiada
bintang..
aku fikir tak dapat melihat ia arini.
kufikir ia akan hilang untuk 2 minggu
ia malap.
namun di kala hati sunyi
ia cerah menggembirakan jiwa ini.
bintang memahami?
mungkin kebetulan
aku dapat lihat bintang itu
sudah dikelilingi dewa-dewi lain
ia sudah tidak sendiri.
sudah menjadi hak orang lain jua
bukan aku punya sahaja
ia untuk ditonton untuk semua.
bintang..
kenapa setiap kali exam mesti jd mcm ni?
apa sukar penerimaan mahupun penyampaiannya?
aku kadangkala bingung tak megerti.
apa susah sangat ke bahasa untuk difahami?
sukar untuk bintang itu menjadi hak aku sendiri?

simphosia
cyberjaya

No comments: