Tuesday, July 10, 2007

hari itu..

hari itu malam minggu..gua keluar bersama teman gua..kami makan di kedai char kuewteow tempat kami selalu melepak masa zaman budak-budak dulu..

gua: lu apa citer bro? gua tengok lu rilek jer..macam orang tak putus cinta je..padahal kena tinggal..
member: gua rilek bro..tak rasa sakit ar..bukan cintan cintun sangat pon..memain jer
gua: owh..
member: tapi..susah la gua nak cerita..pening gua dibuatnya..

tak semena-mena meja kitorang didatangi seorang perempuan dan seorang lelaki..minah tu pukul meja kitorang...

member: woo! terkejut...xde bagi salam terus pukul meja..
perempuan: bayar balik duit i!
mamat: ko byr balik duit dia bro!
(gua senyap jer..malas nk masuk campur)
member: duit pebenda..ko yang nk belanja..aku terima jer..ko jangan buat malu kat sini la..orang tengok la
perempuan: i tak kira! bayar balik!
member: duit pejadahnya..semua dah bagi balik.
mamat: ko ada pinjam duit dia bro! skang aku nak ko byr blk!
member: berapa lagi aku hutang ko?
perempuan: 30 hinggit
mamat: aku nak ko bayar skang!

member gua bangun dari meja..dia bawak kuar wallet dia..dikeluarkannya duit..sebelum tu member gua dah kasi isyarat nk blah dah..

member: mat! ni duit makan n minum..balance simpan
perempuan: u nk pi mana?! bayar dulu duit i..
member: ni duit apa yeh? owh..

member gua keluarkan 30 hinggit dan campakkan duit tu ke arah pompuan tuh..gua hanya mampu tengok jer

member: bro..jom blah!
gua: okay
member: hey perempuan! ko dah dapat duit ko..dah..jangan kacau aku lagi! tak sangka servis ko murah gile..budak sekolah form 4 nak raba pun kena bayar 50 dl..100 br dapat main..
mamat: lu dah lebeh ni bro
(perempuan tu senyap je..)
member: lu sapa? owh lu balak baru dia..chantek..jaga dia bebaik..sebelum tu gua nak pesan..lu bukan orang pertama dapat rasa pantat dia..dan gua pun bukan orang pertama..lu tanya perempuan tu sendiri..lu nk pukul gua boleh bro..gua tak kesah..gua dah banyak dengar cerita sal lu time sekolah dulu..loser!

mamat tu terdiam..kitorang pun blah dari situ

gua: sapa dorang tuh bro? lu nak cerita apa tadi?
member gua senyum jer
member: jom layan shisha...apa yang gua nk cerita tadi dah jadi real depan mata lu bro..
gua: owh..jom!

simphosia
cyberjaya

No comments: