Wednesday, February 07, 2007

nyata dan maya


aku tak tahu nak cakap macam mana..
tapi aku rasa macam agak kecewa
kerana macam ada perkara yang diambil mudah sahaja
kau macam buat tak endah sahaja
tulisan diletakkan dalam maya
tapi tak dipraktikkan secara nyata
kau ambil ringan semata-mata
mungkin kerana ayat itu indah ya?
atau ayat itu buat kau terasa?
kau buat aku macam boneka sahaja
mungkin pak tunggul juga
owh aku kongsi dengan semua yang membaca
tak dispesifikkan kepada dua tiga orang sahaja
kenapa?
mereka berhak tahu jalan cerita
dan mungkin yang membaca
ada yang tahu pucuk pangkal cerita
bukan atas dasar kasihan melihat aku menderita
aku tak tahu nak cakap macam mana
segalanya hanya ada dalam maya
tapi tak dipraktikkan secara nyata
ingat apa yang aku kata..
nyata dan maya..
masukkan ayat itu dalam kepala!

simphosia
cyberjaya

1 comment:

Anonymous said...

hey mentoll dude..long time no hear!btw,nice place u got goin on..
less words interprates more assumptions, huh?admire ur pics u got for ur posts..
~sweetnesssss~

--==peaceout==--