Thursday, February 15, 2007

kisah anak murid dan sifu..

post kali ni tiada gambar dan tiada kata-kata pendek..saje aku ubah sedikit kali ini..

aku berkesempatan bermsg dengan sifuku,ad samad..siapa ad samad? ar..orgnya botak, manis, gambar yang diambil mesti dia tgh lompat, pencipta lagu dan lirik yang disegani, style bahasa blognya..amat aku kagumi..dan ya! dia bukan anak a samad said..kalau mahu tau,dialah yang buat lirik nyata dan maya nyanyian search, pencipta lagu elyana serta ramai lagi artis sudah merasai sentuhan seninya.

kalau lepak ngan ad,kecoh meja dibuatnya..ditambah lagi kalau ada tag teamnya, aidit alfian..ikon kakak aku..mmg best lepak ngan dorang nih..byk ilmu yang dipelajari..tak lupa juga perkataan2 lucah serta perkataan seks rambang..hahaha

aku sempat bertanya kepada ad atau abg ad(hahaha)..apa itu kehidupan dan apa itu percintaan?

jawapan ad: Menurut Douglas Adams (pengarang Hitchhiker's Guide To The Galaxy), jawapan kepada misteri hidup ini adalah '42'. Namun, yang lebih mustahak untuk kita fahami bukanlah jawapan, sebaliknya, APAKAH SOALANNYA pada JAWAPAN '42' itu?!

faham? membuatkan anda terfikir sejenak..aku terdiam

setelah lama berfikir..aku membuat satu kesimpulan..kehidupan itu adalah jalan cerita dari tuhan iaitu Allah SWT kepada makhluk bernama insan..percintaan itu adalah babak-babak dalam jalan cerita supaya insan mengenal erti kehidupan..aku bertanya kepada ad samada jawapan aku boleh diterima atau tak..dia jawab okay sangat tu..

aku berfikir lagi..aku rasa jawapan ad lebih tepat..itulah ad samad..dengan stylenya tersendiri..papa stylo..haha

ad agak terkejut mendengar khabar aku dah single.dia macam tak percaya..sampai ke toilet ditanya..mungkin kerana dia tak boleh terima yang aku masih boleh senyum ketika bercerita..yang sebenarnya..aku tak berapa pandai buat ekspresi muka sedeh dpn org..aku simpan dlm2 jer..hati menangis rasanya, cuma x sekuat yang dulu..

ad tanya macam mana selepas ni? aku sebenarnya menunggu bidadari..orang yang pernah aku panggil bidadari..aku sorang je yang faham..heh dan aku rasa orang tu pun mungkin faham..

sebenarnya banyak benda boleh dipelajari apabila lepak ngan orang-orang seperti ad dan aidit..haha..terima kasih kakak kerana memperkenalkan paeh kepada orang-orang seperti mereka..

sekarang ni aku hanya mahu menyiapkan segala tugasan yang diberi..dan ya! aku rindu brownies..hantu brownies..

simphosia
cyberjaya


2 comments:

kulatkulat said...

errmm.. memang lepak ngan diorang ni sangat best. sebab tu pun pukul 2 pagi masih rasa mcm 10 malam. Hehehe.

dan apa yang aku suka ialah apabila lepak..walaupun cerita sedikit merapu atau rambang je yang banyak... tapi ada isi disitu..

Jaga2..ada orang cuba pikat adik ipar dulu, baru kakaknya....itu kata mak lah! hahahaha

Nazri said...

Opie comel