Sunday, July 30, 2006

kisah di kedai mamak..

satu hari di kedai mamak..

sahabat: faiz..aku nk tanye ko satu benda..
aku: arr..ape kebenda lagi? aku ngah makan nih..
sahabat: pada ko ar..ape itu cinta?
aku: ko ni mabuk ker demam? x penah-penah ko tanye soalan mcm ni..
sahabat: jawab je ar..aku sepuk jugak ko kang..
aku: benda tu subjektif ar..susah siot..
sahabat: ko xde pendirian ar..
aku: itulah aku!! ko mcm x kenal aku! okok.. cinta tu..klu kata armand gigi..cinta membutuhkan ketulusan dan pengorbanan..
sahabat: ko setuju ar ngan kata die tuh?
aku: setuju...mmg btul pon ape die kate..
sahabat: pengorbanan dari segi ape?
aku: banyak ar..masa,duit..lifestyle...org kate bila bercinta..sume pun leh ubah..eventhough benda tu ko x setuju..tp sbb sayang punya pasal...
sahabat: ko sanggup korban duit?
aku: babi! ko ni mcm baru kenal aku smalam..aku ni jenis tarahal la..biarlah abis banyak mana pun aku x kesah..
sahabat: ape pulangan ko dapat? sama gak?
aku: aku x harapkan pulangan..sbb bukan sume org sama..org xleh buat mcm mana kite buat..penghargaan..itu je..aku nk dihargai..bukan harap pulangan yang setimpal..
sahabat: aku x puas hati..buang duit la kire..
aku: aku dah ckp benda ni subjektif..hak individu...skang ko lak x puas hati..
sahabat: xde ar..kite dah bagi banyak..last2 x dpt ape2..
aku: suke ati ko ar...aku nk balik..
sahabat: weh..jap..birthday ko nanti..ko nak ape?
aku: ko br dpt duit kan? aku nk jaket adidas takpun jeans baru..ok?
sahabat: wah..babi...demand giler...mahal tuh!
aku: untuk awek..mak ko..ko leh kasi motorola baru kan? ape salahnya ko hadiahkan aku benda tuh...?
sahabat: erk..itu lain..aku x mampu ar...
aku: ko x mampu ke atau ko kedekut nk keluar duit? kad pun jadi ar..
sahabat: (terdiam)
aku: aku blk dl...chow
sahabat: hmmok...chow

sekian..

2 comments:

Harim Hamdan said...

niceeeee

poey said...

aha..style!