Sunday, December 04, 2005

puisi lagi?

dalam kegelapan aku berfikir
mencari ketenangan di penjuru katil
mencari kehidupanku kembali
yang satu ketika pernah tenggelam
tenggelam di sebalik awan kegelapan

kini hidupku bagaikan kembali bercahaya
cahaya yang dibawa oleh seorang bidadari
bidadari yang tiada gantinya
kehadirannya bagaikan pelangi
pelangi yg menggantikan awan hujan
bidadari yang menggembalikan keceriaan dalam hidupku
yang dahulunya sunyi sepi
bidadari yang menggembalikan senyuman di pipi
yang satu ketika pernah lenyap

bau aroma badannya sentiasa berada di sekelilingku
bau yang x mungkin hilang seperti mana
cintaku padanya xkan lenyap
ada satu masa aku ingin meluahkan segala perasaan cintaku padanya
namun aku mengerti semuanya memerlukan keadaan yang sesuai
keadaan di mana dia jua akan meluahkan segalanya
akanku luahkan segala yang masih terbuku di hati
kapan hari pasti
x mungkin aku mahu mengecewakannya
jikalau die kecewa mungkin atas perbuatanku yang x sengaja
tidak terdetik di hatiku untuk menyakiti hatinya
kerna ku tidak mahu kehilangannya

aku merindui bidadari itu
merinduinya setiap masa
akanku cintainya sepenuh hatiku..

No comments: