Sunday, November 26, 2006

an an an..?




















jangan pernah lari dari soalan
kerana ada orang mahukan jawapan
setiap orang punya pandangan
atau kau sendiri yang takut pada bayangan?

an an an..?

sungguh berliku satu perjalanan kehidupan
sungguh banyak ujian diturunkan
tak campur lagi godaan iblis dan syaitan
namun Al-Quran itu harus dijadikan panduan
moga kita dekat dengan tuhan..

an an an..?

setiap orang punya cara pergaulan
sudah banyak pergaulan telah diri aku libatkan
mahu tahu apa yang menyakitkan?
pabila terlibat dalam satu pergaulan dan percakapan
yang melibatkan harta dan kebendaan
terasa seperti diperkecilkan
mereka ini buat aku hairan dan
tak diendahkan
aku ini insan serba kesederhanaan
bak kata seorang "teman"
no evo no gucci no impreza no fendi tak "cool" la kan? -keluhan
ada apa pada kebendaan
jika perangai seperti disampuk syaitan..

an an an..?

aku baru dpt sms dr seorang kawan
minta attendance disignkan
tarahal punya kawan
janji ko blanje aku minum dan makan..

an an an..?

jangan anggap puisi ini satu sindiran
mungkin ini satu luahan
atau bahan yang boleh diketawakan..
aku kurang pasti apa yang aku tuliskan
namun ini sahaja dapat aku sampaikan..

an an an..?

p/s: sometimes it's a good hurts..

No comments: