Friday, October 06, 2006

one more sad n happy song

dari mana harus aku bermula...? hmm dah lama x menaip membuatkan aku janggal untuk menaip kembali..seni seakan hilang..bukan hilang tapi dipendam..aku terlalu sibuk dengan duniaku sendiri 2-3 minggu ni..terlalu sibuk menyiapkan assignment yang x putus2..ditambah beban exam..ditemani masalah yang x penah selesai..di kala ini hanya ada satu lagu gembira dan lagu sedeh bermain di fikiran..ya..lagu all these things i hate dan lagu she is...aku down 2-3 minggu ini..aku amat susah untuk menunjukkan emosi aku..mungkin kerna pengalaman lepas..aku x dapat kongsi rasa sedih aku bersama org lain..mungkin kerna aku x mahu org lain turut berduka..x mahu org lain turut merasa peritnya sakit itu..jujurku katakan..aku sudah biasa dengan rasa sakit itu..memang senang untuk berkata tenang kepada teman2 lain yang ditimpa masalah..namun bila diri sendiri terpaksa meredah masalah..maka aku sendiri hilang arah tujuan..
Hari ini..aku telah membuat keputusan..untuk berhenti di jalan yang sudah lama aku lalui..yang sudah lama aku redah...Hari ini aku telah memilih jalan baru..mungkin kerana sudah x mampu untuk merasa sakit maka aku terpaksa memilih jalan baru yang aku harapkan mampu membawa kegembiraan..tiada niat untuk aku katakan jalan lama itu menyusahkan..aku gembira..suatu ketika..namun sakitnya sudah tidak terperi..dah x boleh tahan dah..aku sudah lemah..maka kerana itu aku memilih jalan baru..suatu perasaan yang tidak dapat digambarkan bila efry menegur aku...jujur aku katakan..dah lama aku x lepak ngan bebdk jahat nih..lebih kurang berbulan2..namun bila ditegur mereka..haih..terharunya...hari ini..jalan baru itu membuat aku tersenyum..terima kasih "gembira"...jangan sesekali kamu berhenti berharap dengan ku..maka kamu harus terus setia wahai "gembira"....

1 comment:

Anonymous said...

Kekadang terdetik juga di fikiran, apa mungkin kebahagian yang baru dikecap dapat menghapuskan kesedihan itu.. =\