Monday, January 29, 2007

nasihat dari seorang ikon

aritu kakak aku ada berkongsi cerita tentang relationship..dia juga ada kongsi cerita dari pembikin lagu dan penulis lirik merangkap ikonnya, Aidit Alfian..best sebenarnya melepak ngan orang yang buat lagu nih..pengalaman dan cerita yang menarik dikongsi bersama..abg Aidit seorang yang kelakar..and dia ngan bini dia adalah sweet couple..best tgk dorang..

kisah bermula apabila x-bf dan x-gf bertemu setelah bertahun-tahun berpisah..memasing dah kahwin dengan pasangan memasing..mungkin itu takdir..

x-gf : hye...lama x jumpe u...how are u? hows life?
x-bf : hello..yeah...been bz...im fine..life? life just so great...im happy..
x-gf : im glad to hear dat..hows ur wife and kids?
x-bf : they're just fine..
x-gf : can i ask u something?
x-bf : yeah..
x-gf : between me and ur wife? sapa kamu lagi sayang?
x-bf : u..
x-gf : kalau begitu kenapa u pilih dia sedangkan u cakap u lagi sayang i...?
x-bf : its true i lagi sayang u..tapi i sayang dia dengan cara yang betul..

cara yang betul? abg aidit cakap sayang orang dengan cara yang betul adalah dengan biarlah di hati tu tuhan no 1..bukan bini bukan awek..kat hati tu biar ada Allah..kerna akhirnya kita akan kembali kepadaNya..abg aidit pesan..jangan sayang orang lebih2...summore kita x boleh tolak takdir

p/s: aku saje isi post kali ni dengan cerita dari seorang ikon..pada aku cerita die menarik..

simphosia
cyberjaya

3 comments:

Anonymous said...

aku tersentuh dengan cerita ni... ada kaitan dengan hidup aku..

nicolred said...

wahhh touching weiii! ade moral of the story,nice lah adek.

munkyprettyugly's life said...

ngee..mekasih..